آموزش شبیه سازی موتور دو زمانه احتراق داخلی

آموزش شبیه سازی موتور دو زمانه احتراق داخلی

آموزش شبیه سازی موتور دو زمانه احتراق داخلی
طرز کار موتورهای دو زمانه به این صورت می باشد که با هر بار بالا و پایین رفتن پیستون یا در دو کورس یک سیکل قدرت را طی می کند، یعنی بر خلاف موتورهای چهار زمانه که با دو دور چرخش میلنگ یا چهار کورس سیکل قدرت را طی می کنند موتورهای دو زمانه با یک دور چرخش میل لنگ یا دو کورس سیکل قدرت را کامل می کنند وقدرت مورد نیاز را تولید می کنند.در این پروژه شبیه سازی یک موتور دو زمانه درون سوز به صورت کامل توضیح داده شده است.همچنین فایل های راهنمای کامل شبیه سازی به همراه فایل های شبیه سازی شده در فلوئنت در لینک زیر قرار داده شده است.
در این شبیه سازی مراحل تخلیه گازهای مشتعل شده در داخل سیلندر و وارد شدن مخلوط سوخت و هوا به سیلندر به صورت سه بعدی انجام شده است.این دو مرحله در موتورهای دو زمانه به دلایل زیر بسیار اهمیت دارد:
1-تخلیه بیش از حد باعث می شود تا مخلوط سوخت و هوای تازه از سیلندر خارج شود و در نتیجه موجب هدر رفتن سوخت و افزایش آلودگی می شود.
2-تخلیه بیش از حد گازهای خروجی از سیلندر،باعث می شود تا سوخت و هوای کمتری در سیلندر باقی بماند و در نتیجه توان تولید شده کاهش می یابد.
عملکرد تخلیه و مکش به شرایط اولیه وابسته نمی باشد بنابراین در این شبیه سازی مرحله احتراق را در نظر نخواهیم گرفت.در این شبیه سازی از دینامیک مش استفاده شده تا با این روش کورس بالا و پایین رفتن پیستون داخل سیلند به خوبی مدل شود.همچنین جهت مدل کردن ترکیب سوخت و هوا از مدل species transport استفاده شده است.همچنین برای بدست آوردن بازده از یک udf استفاده شده است.در این شبیه سازی از مدل اغتشاش k-ε استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک دانلود فایل های راهنما و شبیه سازی موتور دو زمانه احتراق داخلی

ارسال دیدگاه

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها
logo-samandehi