مزایا شبیه سازی

مزایا شبیه سازی

امروزه استفاده از علم CFD مزایا متعددی در سراسر جهان دارد. سه روش کلی برای تجزیه و تحلیل یک سیستم وجود دارد: تست‌های تجربی (آزمایشگاهی)، حل‌های نظری (تئوری) و شبیه سازی عددی. حل‌های نظری معمولاً فقط به مسائل خاصی پاسخ می‌دهند. درواقع برای شرایطی که ساده‌سازی‌هایی انجام شده است. بنابراین، آنها را نمی‌توان در طیف گسترده‌ای از مسائل استفاده کرد.

آزمایشات تجربی معمولاً پرهزینه هستند. بنابراین هزینه کمتر یکی از مزایا اساسی روش CFD است. همچنین انجام تست‌های تجربی برای بسیاری از سیستم‌ها پیچیده است. برخی از فیزیک‌های جریان و فرآیندهای انتقال حرارت و شرایط مرزی مربوطه را نمی‌توان به طور تجربی آزمایش کرد؛ مانند جریان‌های مافوق صوت. با این حال، با استفاده از روش‌های CFD می‌توان شرایط مرزی مربوط به آنها را شبیه سازی کرد. همچنین، CFD اجازه کنترل عالی بر فرآیندهای فیزیکی را می‌دهد و توانایی جداسازی پدیده‌های خاص را برای مطالعه ارائه می‌دهد.

تصور کنید که طرح و نقشه‌ای وجود دارد که می‌خواهد انجام شود. در طول مراحل ساخت، تصمیم گرفته می‌شود که تغییراتی در آن ایجاد شود. آزمایش تجربی برای ارزیابی این تغییرات بسیار زمان‌بر و پرهزینه است. بنابراین می‌توان از CFD برای ارزیابی سریع تغییرات طراحی استفاده کرد.

استفاده از روش‌های CFD اطلاعات جامع‌تری نسبت به استفاده از آزمایش‌های تجربی به ما می‌دهد. آزمایش‌ها فقط اجازه می‌دهند که داده‌ها در تعداد محدودی از نقاط سیستم (جایی که سنسورها و مترها قرار دارند) استخراج شوند. اما CFD اجازه می‌دهد تا داده‌ها در هر منطقه مورد نظر استخراج شوند.

یکی دیگر از مزایا استفاده از روش‌های CFD، بهینه سازی سیستم است. امروزه استفاده از شبیه سازی، بهینه سازی سیستم‌های مکانیکی را به‌طور چشمگیری بهبود بخشیده است.

امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا در این زمینه فعالیت می‌کنند. شرکت ما چندین سال است که با یک گروه حرفه‌ای متخصص در شبیه سازی CFD در زمینه‌های مختلف مکانیک سیالات کار می‌کند.

ممکن است تعجب کنید که چرا ما و چرا پردازشگران مهر؟

صادقانه‌ترین پاسخ ما به شما این است: چرا پردازشگران مهر نه؟

وقتی که:

برای شبیه سازی تمام زمینه‌های مختلف مکانیک سیالات، ما متخصصان مجربی داریم که پروژه‌های شما را در کمترین زمان انجام می‌دهند.

مشاوره کارشناسان ما برای شبیه سازی و آموزش در زمینه‌های مختلف مهندسی به شرح زیر است:

مکانیک
عمران
شیمی
برق و الکترومغناطیسی
هوافضا
زیست پزشکی
انرژی تجدیدپذیر
سوخت فسیلی
توان
معماری
سازه‌های هیدرولیکی

و مدل‌های اصلی که می‌توانید سفارش دهید تا توسط گروه پردازشگران مهر انجام شود، به شرح زیر است:

رژیم‌های جریان عبارتند از:

جریان چندفازی
واکنش‌های شیمیایی
جریان تراکم‌پذیر
انتقال جرم
انتقال حرارت
یخ‌زدگی هواپیما
جریان پراکنده
جریان سطح آزاد
جریان واکنشی
جریان توربولانسی
جریان غیرنیوتنی

علاوه براین، ماژول‌های Fluent عبارتند از:

مش دینامیکی (Dynamic Mesh)
قاب مرجع متحرک (Moving Reference Frame(MRF))
آکوستیک (Acoustic)
احتراق (Combustion)
فن (Fan)
اثر متقابل سیال و سازه (Fluid-Structure Interaction (FSI))
مدل فاز گسسته (Discrete Phase Model (DPM))
کدنویسی تابع تعریف شده توسط کاربر (User Define Function (UDF) Coding )
شبیه سازی گردابه‌های بزرگ (Large-Eddy Simulation)
انجماد و ذوب (Solidification and Melting (PCM))
تشعشع (Radiation)
انتقال گونه‌ها (Species Transport)
توربوماشین (Turbomachinery)

کارشناسان ما با توجه به تجربه و مهارت بالایی که دارند، می‌توانند خیلی سریع مسأله شما را شناسایی کرده و مناسب‌ترین و کوتاه‌ترین راه را برای رسیدن به مناسب‌ترین پاسخ در اختیار شما قرار دهند.

ما ابررایانه‌های بسیار قدرتمندی داریم که به شما کمک می‌کند تا شبیه سازی‌ها را سریع‌تر انجام دهید. علاوه براین، می‌توانید با هماهنگی از خدمات کامپیوتری ما استفاده کنید.
ما از ابتدا تا انتهای راه با شما هستیم. از هرکدام از سرویس‌های ما می‌خواهید استفاده کنید؛ ۱۰۰٪ از اولین مرحله تا آخرین مرحله شما را همراهی می‌کنیم.

Back To Top
جستجو
Whatsapp تماس با واتس آپ