مهندسی نقشه کشی شهری (UHI)

سفارش پروژه

پروژه خود را به تیم مهندسی شبیه سازی انسیس فلوئنت سفارش دهید. کارشناسان ما آماده انجام هر پروژه CFD در تمام زمینه های مهندسی مرتبط هستند. خدمات ما شامل اهداف صنعتی و آکادمیک با در نظر گرفتن طیف گسترده ای از شبیه سازی های CFD نرم افزار ANSYS Fluent است. با سفارش پروژه خود، می توانید از خدمات اولیه انسیس فلوئنت از جمله مشاوره ، آموزش و شبیه سازی CFD بهره مند شوید. فرآیند فریلنسینگ پروژه به شرح زیر است:

1

یک قرارداد رسمی بر اساس توضیحات و جزئیات پروژه شما تنظیم می شود.

2

پس از شروع، برای بررسی پروژه دسترسی لازم را خواهید داشت.

3

پس از تایید گزارش نهایی، فایل های منابع پروژه را دریافت خواهید کرد.

4

در نهایت یک فیلم آموزشی جامع و پشتیبانی فنی دریافت خواهید کرد.

مهندسی برنامه ریزی شهری چیست؟

در اوایل قرن بیستم، حرفه شهرسازی مدرن تا حدودی در واکنش به شرایط اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی شهرهای صنعتی دائما در حال رشد، تکامل یافت. در ابتدا رشته های معماری و مهندسی عمران به عنوان هسته اصلی متخصصان علاقه مند عمل می کردند. با درک بهتر مشکلات مدیریت شهرها، کارشناسان بهداشت عمومی، اقتصاد، جامعه شناسی، حقوق و جغرافیا به آنها پیوستند. بررسی، تحلیل، طراحی و رویه‌های اجرایی مدرن برای برنامه‌ریزی شهری و زمینه ای از ترکیب بین‌رشته‌ای این حرفه‌ها پدید آمد.

امروزه برنامه ریزی شهری را می توان به عنوان یک فرآیند فنی و سیاسی مرتبط با رفاه مردم، مدیریت کاربری اراضی، ایجاد محیط شهری، شبکه های حمل و نقل و ارتباطات و حفظ و بهبود محیط طبیعی توصیف کرد.

برای دستیابی به اهداف استراتژیک، خط مشی و پایداری، برنامه ریزان شهری با متخصصان حرفه ای مرتبط با مهندسی عمران، معماری منظر، معماری و مدیریت دولتی همکاری می کنند. اگرچه برنامه‌ریزی شهری اکنون یک رشته حرفه‌ای مستقل و مجزا است، اما برنامه‌ریزان شهری اولیه اغلب اعضای این حوزه‌های مرتبط بودند. برنامه ریزی شهری منطقه وسیعی است که چندین رشته مرتبط از جمله پهنه بندی، توسعه اقتصادی، برنامه ریزی زیست محیطی و برنامه ریزی حمل و نقل را در بر می گیرد. درک دقیق کدهای برنامه ریزی منطقه ای و کدهای کیفری برای ایجاد طرح ها ضروری است.

پروژه‌های برنامه‌ریزی شهری شامل مداخلات و نوسازی سازه‌ها، ساختمان‌ها و فضاهای عمومی موجود در مقیاس کوچک تا برنامه‌ریزی جامع مکان‌های خالی یا پروژه‌های گرین‌فیلد می‌شود.

مهندسی برنامه ریزی شهری رشته ای از مهندسی است که بر طراحی و توسعه شهرها، شهرک ها و سایر مناطق شهری تمرکز دارد. این شامل استفاده از اصول مهندسی، همراه با ملاحظات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی برای ایجاد جوامع پایدار و زیست پذیر است. مهندسان برنامه‌ریزی شهری برای ایجاد فضاهای شهری کار می‌کنند که عملکردی، ایمن و زیبایی‌شناختی داشته باشند و در عین حال نیازهای افرادی را که در آن مناطق زندگی و کار می‌کنند نیز برآورده کنند.

برخی از حوزه های حیاتی تمرکز در مهندسی برنامه ریزی شهری عبارتند از:

برنامه ریزی کاربری زمین: این شامل تعیین بهترین کاربری زمین در مناطق شهری مانند مسکونی، تجاری یا صنعتی است.

برنامه ریزی حمل و نقل: این شامل طراحی سیستم های حمل و نقل مانند جاده ها، بزرگراه ها و حمل و نقل عمومی است که ایمن، کارآمد و در دسترس باشند.

برنامه ریزی زیست محیطی: این شامل در نظر گرفتن تأثیر توسعه شهری بر محیط طبیعی و تدوین استراتژی هایی برای به حداقل رساندن اثرات منفی و ارتقای پایداری است.

برنامه ریزی زیرساخت: این شامل طراحی و مدیریت سیستم های زیرساختی است که مناطق شهری را پشتیبانی می کند، مانند تامین آب، تصفیه فاضلاب و توزیع انرژی.

به طور کلی، مهندسی برنامه ریزی شهری یک رشته چند رشته ای است که به طیف گسترده ای از مهارت ها و دانش، از جمله اصول مهندسی، طراحی شهری، ملاحظات اجتماعی و اقتصادی و پایداری محیطی نیاز دارد. مهندسان برنامه ریزی شهری نقش مهمی در ایجاد محیط های شهری قابل زیست و پایدار دارند که نیازهای نسل فعلی و آینده را برآورده می کند.

Urban Planning

چگونه می توان از شبیه سازی CFD در صنایع مهندسی شهرسازی استفاده کرد؟

برای درک الگوهای جریان باد در محیط ساخته شده، دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) به طور سنتی در معماری، طراحی شهری و برنامه ریزی شهری استفاده می شود. بررسی آن برای تعیین اینکه آیا تهویه طبیعی یک سایت برای کاهش گرما و آلاینده ها برای بهبود آسایش انسان در موقعیت های شلوغ شهری کافی است یا خیر، بسیار مهم است.

با این حال، به دلیل نیازهای عملیاتی پیچیده، همیشه نمی توان به جریان باد به گونه ای پاسخ داد که به نفع برنامه ریزی و طراحی باشد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل CFD ممکن است به برنامه‌ریزی و طراحی شهری کمک کند، و به بررسی نیازهای گردش کار برای بهبود قابلیت استفاده شبیه‌سازی‌های CFD و توانایی آنها در اطلاع‌رسانی به انتخاب‌های طراحی می‌پردازد. برای بررسی برنامه هایی که در آن فن‌آوری‌های در حال توسعه می‌توانند شبیه‌سازی CFD را با نصب سخت‌افزار مقرون‌به‌صرفه و حتی سیار در دسترس‌تر کنند، به پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای فعلی فناوری نیز توجه می‌شود. CFD، فضای عابر پیاده در فضای باز، آسایش حرارتی، میکرو اقلیم، طراحی شهری پایدار، جریان هوا، و تاثیر جزیره گرمایی شهری.

روش های مختلفی وجود دارد که شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) را می توان در صنایع مهندسی برنامه ریزی شهری استفاده کرد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

تجزیه و تحلیل کیفیت هوا: تجزیه و تحلیل کیفیت هوا ممکن است شامل استفاده از شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) برای مدل‌سازی پراکندگی آلاینده‌ها در مناطق شهری باشد. برنامه ریزان شهری می توانند از این اطلاعات برای مکان یابی مکان هایی با کیفیت هوای ضعیف و ایجاد استراتژی هایی برای بهبود آن استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل باد: الگوهای باد در مناطق شهری را می توان با استفاده از شبیه سازی CFD مدل کرد، که می تواند برای تجزیه و تحلیل باد مورد استفاده قرار گیرد. این اطلاعات ممکن است برای برنامه ریزان شهری در شناسایی مناطق با سرعت باد بالا و ایجاد راه هایی برای کاهش تأثیر آن سرعت باد بر سازه ها و عابران پیاده مفید باشد.

تجزیه و تحلیل راحتی عابر پیاده: شبیه سازی CFD را می توان برای مدل سازی ریزاقلیم اطراف ساختمان ها و مکان های شهری، از جمله دما، رطوبت و حرکت هوا استفاده کرد. این را می توان برای بهبود تجربه پیاده روی برای عابران پیاده انجام داد. برنامه ریزان شهری می توانند از این اطلاعات برای ساختن محیط های دلپذیرتر برای عابران پیاده استفاده کنند.

بهینه‌سازی طراحی ساختمان: شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) می‌تواند طراحی ساختمان‌ها را در محیط‌های شهری با تعیین مکان بهینه پنجره‌ها، سیستم‌های تهویه و سایر اجزای ساختمان بهبود بخشد. این می تواند به افزایش بهره وری انرژی، کیفیت هوای داخل ساختمان و راحتی ساکنین کمک کند.

تجزیه و تحلیل جریان ترافیک: شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) می‌تواند برای مدل‌سازی جریان ترافیک در محیط‌های شهری، از جمله تراکم ترافیک بر کیفیت هوا و راحتی عابران پیاده استفاده شود. توسعه طرح هایی برای افزایش جریان ترافیک و به حداقل رساندن ازدحام می تواند با این اطلاعات برای برنامه ریزان شهری کمک کند.

به طور کلی، شبیه‌سازی CFD این پتانسیل را دارد که ابزاری سودمند برای صنایع مهندسی برنامه‌ریزی شهری باشد. این به این دلیل است که ممکن است به روش‌های مختلف به بهبود طراحی و مدیریت مکان‌های شهری کمک کند.

خدمات شرکت پردازشگران مهر(انسیس فلوئنت) در صنایع مهندسی برنامه ریزی شهری

تیم انسیس فلوئنت با چندین سال تجربه در شبیه سازی مسائل مختلف در زمینه های مختلف CFD با استفاده از نرم افزار ANSYS Fluent آماده ارائه خدمات گسترده مدل سازی، شبکه بندی و شبیه سازی می باشد. خدمات شبیه سازی ما برای شبیه سازی برنامه ریزی شهری به شرح زیر طبقه بندی می شود:

  • شبیه سازی و تحلیل ایمنی باد در مناطق مختلف شهری
  • شبیه سازی و بررسی حرارتی برای رسیدن به بهترین منطقه آسایش حرارتی
  • تجزیه و تحلیل CFD آلودگی هوا و صوتی
  • بهینه سازی محاسباتی عناصر آسایش
  • طراحی شهری و بررسی معماری

استفاده از CFD برای ایمنی باد

امروزه بسیاری از مقامات شهری ارزش راحتی عابر پیاده و ایمنی باد را درک می کنند و قبل از تایید مجوزهای ساختمانی برای سازه های جدید یا مناطق شهری این مطالعات را می طلبند.

ترکیب داده های آماری هواشناسی با دانش آیرودینامیکی، آسایش باد و الزامات ایمنی باد، و سایر داده های مربوطه امکان مطالعات آسایش باد و ایمنی باد را فراهم می کند. داده های آماری هواشناسی ایستگاه هواشناسی باید قبل از ارسال به محل مورد نظر در محل ساخت و ساز تغییر شکل دهند، که نیاز به دانش آیرودینامیکی دارد. در اینجا، آسایش و ایمنی باد محلی با استفاده از داده های آماری تبدیل شده در ترکیب با استانداردهای آسایش و ایمنی ارزیابی می شود.

Urban Planning

جریان باد در اطراف سه ساختمان، ثابت

با استفاده از نرم افزار ANSYS Fluent، این کار تلاش می کند تا جریان هوا را از طریق سه ساختار ساخته شده در یک مثلث شبیه سازی کند. این سازه ها به عنوان موانع طبقه بندی می شوند. در این مثال خاص، ما نگران منطقه اطراف سه ساختمان هستیم، جایی که باد با سرعت پنج متر در ثانیه از کنار می وزد و با سازه ها تماس برقرار می کند. این تحقیق با هدف تجزیه و تحلیل رفتار هوا در ناحیه بین ساختمان‌ها و بررسی چگونگی تغییر جریان باد در اطراف سازه‌ها پس از تعامل با آنها انجام می‌شود.

جریان خارجی در اطراف ساختمان های بلند، شبیه سازی گذرا

این مسئله از نرم افزار ANSYS Fluent و تحلیل CFD برای مدل سازی جریان باد در چندین ساختمان در یک منطقه محاسباتی خاص استفاده می کند. این سازه ها به عنوان موانعی در برابر حرکت هوا در نظر گرفته می شوند. جریان در اطراف موانع در جریان جریان باد، مانند جریان اطراف ساختمان ها، بال های هواپیما، پروانه های کشتی، دکل ها، سازه های بلند و غیره کاربردهای فنی زیادی دارد. در این نمونه خاص، جریان باد در اطراف سه ساختمان بر اساس نقطه ای که جریان هوا به صورت افقی با سرعت 5 متر در ثانیه وارد آن شده و بر ساختمان ها تأثیر می گذارد، ارزیابی می شود. این مطالعه به بررسی رفتار جریان هوا در اطراف سازه ها پس از برخورد با آنها و پدیده گرداب در پشت این ساختمان ها می پردازد.

ساختمان‌های بلند

کاربردهای CFD در جزیره گرمایی شهری (UHI)

مناطق شهری در سراسر جهان اثر جزیره گرمایی شهری (UHI) را تجربه می‌کنند که با جو گرم‌تر شهر نسبت به مناطق روستایی مشخص می‌شود. علاوه بر این، شهرنشینی منجر به افزایش دما در آنجا خواهد شد. در نتیجه کنترل کیفیت محیطی محل زندگی و کار مردم، هواشناسی شهری محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین، درک پیامدهای هواشناسی برنامه ریزی شهری و تأثیر طراحی شهری بر کیفیت زندگی انسان به طور فزاینده ای ضروری می شود. میدان دمای شهری و متعاقباً تأثیر UHI، دو مورد از موضوعات فرعی اغلب مورد مطالعه در تحقیقات میکرو اقلیم شهری، در میان بسیاری دیگر هستند.

دو روش شبیه‌سازی ممکن عبارتند از یک مدل تعادل انرژی و یک تحلیل عددی با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی. مزیت اولیه مطالعات شبیه‌سازی نسبت به تحقیقات تجربی، توانایی انجام ارزیابی‌های مقایسه بر اساس چندین سناریو است. علاوه بر این، شبیه‌سازی‌ها می‌توانند نتایجی را برای هر متغیر مرتبط در کل حوزه محاسباتی، برخلاف تحقیقات مشاهده‌ای، تولید کنند. از سوی دیگر، از آنجایی که فیزیک زیربنای ریزاقلیم شهری کاملاً پیچیده است، مشکل اساسی روش‌های شبیه‌سازی نیاز به استفاده از ساده‌سازی‌های مختلف است. در نتیجه، اعتبار سنجی شبیه سازی گسترده بسیار مهم است.

Urban Planning

کاربردهای CFD در توزیع آلودگی شهری

محیط های شهری حیاتی ترین زمینه برای زندگی هستند. در اکثر کشورهای در حال توسعه، علیرغم سهم قابل توجه پیشرفت های فنی در کاهش انتشار آلودگی هوا، آلودگی هوا هر روز رو به وخامت است و به دلیل افزایش نیاز به حمل و نقل، همچنان چالش برانگیز خواهد بود.

دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) به طور سنتی در معماری، طراحی شهری و برنامه ریزی شهری برای درک الگوهای جریان باد در محیط ساخته شده استفاده می شود. بررسی آن برای تعیین اینکه آیا تهویه طبیعی یک سایت برای کاهش آلاینده ها برای بهبود آسایش انسان در موقعیت های شهری شلوغ کافی است یا خیر، بسیار مهم است. برنامه ریزی و طراحی شهری می تواند از تجزیه و تحلیل CFD بهره مند شود، که همچنین به نیازهای گردش کار برای استفاده گسترده تر از شبیه سازی CFD در روش های طراحی توجه می کند.

در این مقاله، ما فقط به چندین برنامه CFD برای بهبود آسایش منطقه شهری پرداختیم. صنایع برنامه ریزی شهری پر از برنامه های کاربردی برای CFD هستند. از جریان باد در اطراف ساختمان ها، پارک ها و غیره گرفته تا بررسی آلاینده های خیابان. دینامیک سیالات برای اکثر جنبه های آسایش برنامه ریزی شهری اساسی است. اگرچه مدل های تونل باد و نمونه های اولیه در مقیاس کامل برای توسعه بعدی استاندارد هستند، طراحی و بهینه سازی در مراحل اولیه می تواند به طور قابل توجهی تسریع شود.

آلودگی خیابان بین ساختمان ها

خودروها سهم قابل توجهی در معضل کلی آلودگی هوا دارند. با توجه به اینکه توده PM2.5 فقط در نزدیکی جاده ها افزایش یافته است، تردید وجود دارد که افزایش توده PM2.5 بتواند خطرات بهداشتی افزایش یافته مرتبط با زندگی در نزدیکی جاده ها را توضیح دهد. در مقابل، سطوح آلاینده هایی مانند ذرات بسیار ریز، مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن، کربن سیاه، هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای و برخی فلزات در نزدیکی بزرگراه ها بیشتر است. این سطوح را می توان در غلظت های بالاتر یافت.

مقادیر زیادی دی اکسید کربن، مونوکسید کربن، هیدروکربن ها، اکسیدهای نیتروژن، ذرات معلق و سایر آلاینده ها که در مجموع به عنوان مواد سمی هوا با منبع متحرک شناخته می شوند، توسط وسایل نقلیه موتوری تولید می شوند. این آلاینده ها عبارتند از بنزن، فرمالدئید، استالدئید، 1،3-بوتادین و سرب. این پروژه از یک شبیه سازی ساختمان سه بعدی با خیابان هایی که در بین سازه های جداگانه اضافه شده است، استفاده می کند.

آلودگی هوا در دره خیابانی

با استفاده از قابلیت‌های مدل‌سازی ANSYS Fluent، موضوع کنونی تلاش می‌کند تا انتشار آلاینده‌ها را از طریق یک دره جاده تکرار کند. در این مدل سازی، یک منطقه شهری به عنوان منطقه محاسباتی مدل تعریف می شود. در نتیجه، دو ردیف بلوک ساختمانی به موازات یکدیگر ساخته می شوند. فضای تولید شده به عنوان یک دره خیابانی یا دره شهری نامیده می شود.

  • این چالش از برنامه ANSYS Fluent برای انجام شبیه‌سازی عددی آلودگی هوا در دره خیابان استفاده می‌کند.
  • با استفاده از برنامه Design Modeler، مدل سه بعدی را ایجاد می کنیم.
  • با استفاده از نرم افزار ANSYS Meshing یک مش از مدل ایجاد می کنیم و تعداد کل عناصر 1،938،659 است.
  • ما از یک Profile برای تعریف سرعت ورودی به عنوان تابعی از مکان بخش ورودی استفاده می کنیم.
  • هنگام تجزیه و تحلیل پراکندگی آلاینده ها در دره ها، از مدل انتقال گونه ها استفاده می کنیم.
  • در مناطق خیابانی، عباراتی را برای منابع مختلف آلودگی ایجاد می کنیم.
  • آلودگی در یک منطقه شهری واقعی

در اکثر کشورهای در حال توسعه، آلودگی هوا هر روز بدتر می شود، حتی اگر پیشرفت های تکنولوژیک نقش مهمی در کاهش آلودگی منتشر شده در جو داشته باشد. این امر همچنان دشوار خواهد بود زیرا نیاز روزافزون به حمل و نقل وجود دارد. هنگامی که شبیه سازی با استفاده از روش انتقال گونه ها انجام می شود، معادله انتقال برای هر جزء از مخلوط آلاینده حل می شود. هدف این مطالعه تعیین عددی است که نشان دهنده مقدار آلودگی CO2 حذف شده در یک منطقه شهری است.

نرم‌افزار ANSYS Fluent مدل‌سازی می‌کند که چگونه تغییرات در کسر جرمی دی اکسید کربن ممکن است در یک جاده شهری رخ دهد. برای تکرار این مدل، لازم است ارتفاع 0.1 متر به عنوان منبع آلودگی دی اکسید کربن در خیابان از حوزه شهری در نظر گرفته شود. هدف اصلی این شبیه‌سازی بررسی تأثیر جریان هوای آزاد بر مقدار کل CO2 تولید شده توسط انتشارات خودرو است. در نتیجه، منبع تولید انبوه در یک خیابان شهری را می توان تعریف منطقه تولید یکپارچه دی اکسید کربن در نظر گرفت.

جریان هوای آزاد با سرعت 0.2 متر بر ثانیه و دمای 300 درجه کلوین وارد منطقه اطراف یک محیط شهری می شود. مدل انتقال گونه ها از زمانی که CO2 و جریان هوا در حال مطالعه هستند، استفاده شده است. در نتیجه، این گونه های گازی از هوا و CO2 تشکیل شده است. میزان دی اکسید کربن تولید شده در منطقه تعریف شده توسط خیابان چهار کیلوگرم بر متر مکعب است.

کنیون

شرکت های صنعتی شهرسازی

چندین کسب و کار بر مهندسی برنامه ریزی شهری و سایر موضوعاتی که ارتباط نزدیک با آن دارند تمرکز می کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

AECOM : یک سازمان مهندسی جهانی است که خدمات مختلفی مانند برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی حمل و نقل و برنامه ریزی زیست محیطی را ارائه می دهد. AECOM در بیش از 100 کشور در سراسر جهان واقع شده است.

Jacobs : Jacobs یک شرکت مهندسی جهانی است که خدماتی را در زمینه برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی حمل و نقل و طراحی زیرساخت ارائه می دهد. جاکوبز در سال 1875 تاسیس شد.

Arup: آروپ یک شرکت مهندسی و مشاوره جهانی است که خدماتی در زمینه برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی حمل و نقل و طراحی ساختمان ارائه می دهد.

Gensler: Gensler یک شرکت معماری و طراحی است که خدماتی را در زمینه شهرسازی، معماری و طراحی داخلی ارائه می دهد.

Stantec: Stantec یک شرکت مهندسی و مشاوره در سراسر جهان است که خدماتی را در زمینه برنامه ریزی شهری، حمل و نقل و محیط زیست ارائه می دهد.

این کسب‌وکارها با دولت‌های ملی، دولت‌های محلی، توسعه‌دهندگان خصوصی و سایر ذینفعان برای برنامه‌ریزی، ساخت و مدیریت مناظر شهری که سازگار با محیط‌زیست، از نظر اقتصادی سالم و مناسب برای سکونت انسان هستند، همکاری می‌کنند. آنها مکان های شهری را با استفاده از رویکردی چند رشته ای می سازند که نه تنها نیازهای نسل کنونی بلکه نیازمندی های نسل های آینده را نیز در نظر می گیرد. این استراتژی مهندسی و معماری را با نگرانی های اجتماعی و زیست محیطی ترکیب می کند.

تجربه صنعتی تیم انسیس فلوئنت در زمینه برنامه ریزی شهری

در زیر نمونه ای از پروژه صنعتی شهرسازی است که اخیرا توسط تیم ما با همکاری شرکت های مرتبط شبیه سازی و تحلیل شده است.

شبیه سازی CFD جزیره گرمایی شهری (UHI) در یک منطقه واقعی

  • در این مطالعه از ANSYS Fluent برای شبیه‌سازی عددی جزیره گرمایی شهری (UHI) استفاده شد.
  • نگاهی به ایمنی باد و آسایش حرارتی و تابش خورشیدی.
  • پیشنهاد نوسازی برای بهبود محلی.

بررسی جزایر گرمایی شهری، که اغلب به عنوان UHI شناخته می شوند، یکی از موضوعات تحقیقاتی گسترده جامعه دانشگاهی است. ما از تجزیه و تحلیل CFD در تحقیقات خود در مورد این موضوعات استفاده می کنیم. در جزیره شمالی نیوزیلند، کلان شهر بزرگ اوکلند را خواهید دید – منطقه شهری با بیشترین جمعیت در کشور و پنجمین شهر بزرگ اقیانوسیه به طور کلی. در شرق اوکلند خلیج هاوراکی، در جنوب شرقی رشته‌های هانائو، در جنوب غربی بندر مانوکا و در غرب رشته‌های Waitakere قرار دارند. دامنه‌های تپه‌های همسایه در جنگل‌های استوایی پوشیده شده‌اند و ۵۳ آتشفشان فعال در سراسر زمین پراکنده شده‌اند.

آب و هوای اوکلند به عنوان اقیانوسی طبقه بندی می شود. موسسه ملی تحقیقات آب و جو (NIWA) آب و هوای آنجا را نیمه گرمسیری معرفی می کند. این شهر تابستان هایی گرم و گل آلود و زمستان هایی معتدل اما مرطوب دارد.

این شهر دارای بالاترین میانگین دما در بین مراکز اصلی نیوزلند است. در مقایسه با میانگین حداکثر دمای روزانه 14.7 درجه سانتیگراد (58.5 درجه فارنهایت) در جولای، بالاترین دما در ماه فوریه 23.7 درجه سانتیگراد (74.7 درجه فارنهایت) است. در 12 فوریه 2009، بالاترین دمای اندازه گیری شده 34.4 درجه سانتیگراد (93.9 درجه فارنهایت) بود. با این حال، کمترین دمای ثبت شده 3.9 درجه سانتیگراد (25.0 درجه فارنهایت) بود.

مواردی از آلودگی هوا ناشی از انتشار ذرات ریز را می توان در اوکلند یافت. همچنین موارد پراکنده ای از سطوح مونوکسید کربن وجود دارد که از آستانه توصیه شده فراتر می رود. اگرچه بادهای ساحلی معمولاً کار بسیار خوبی برای پراکنده کردن آلودگی در مدت زمان نسبتاً کوتاه انجام می دهند، گهگاه مه می تواند ایجاد شود، به ویژه در روزهای سرد زمستان. در نتیجه قرار گرفتن نوار فشار بالا در بخش نیوزلند در نیمکره جنوبی، تقریباً 30 درجه جنوبی، بادهایی که بر فراز کشور می وزند عمدتاً غربی هستند.

با این حال، روزانه مقدار زیادی نوسان در نحوه توزیع فشار وجود دارد. گاهی اوقات پاد سیکلون های بسیار قوی در قسمت جنوبی کشور تشکیل می شود، در حالی که فرورفتگی ها در قسمت شمالی ایجاد می شود. آنها مسئول معکوس کردن الگوی آب و هوایی معمولی هستند که منجر به جریان شرقی می شود. این موانع ممکن است برای مدتی باقی بمانند. آنها در بادهای معمولی غربی که با سیستم های هواشناسی پیشرفته به سمت شرق مرتبط هستند، می شکنند.

هدف این شبیه‌سازی بررسی تأثیر نسیم اقیانوس بر الگوهای ترافیکی در بزرگراه‌های شهری در شهر اوکلند است. در نتیجه، طرح شهری دانشگاه فناوری اوکلند (UHI) به عنوان تمرکز تحقیقات ما در مورد این موضوع خواهد بود. این مطالعه با هدف بررسی شرایط آسایش باد در منطقه و مکان یابی مکان هایی با سرعت باد بیش از 3.8 متر بر ثانیه انجام شده است. برای ارزیابی آسایش حرارتی، محوطه دانشگاه نباید دارای مکانی با دمای بالاتر از 295 کلوین باشد.

جزیره گرمایی شهری

تیم حرفه ای انسیس فلوئنت  پروژه‌های شبیه‌سازی CFD متعددی را برای شرکت‌های صنعتی و تحقیقات در برنامه‌های مهندسی برنامه ریزی شهری انجام داده و با چندین سال تجربه در شبیه سازی مشکلات مختلف در زمینه های مختلف CFD با استفاده از نرم افزار ANSYS Fluent، آماده ارائه خدمات گسترده شبیه سازی، آموزش و مشاوره CFD می باشد.

شما می توانید محصولات آموزشی را در دسته شبیه سازی CFD مهندسی توربوماشین در Training Shop بیابید. همچنین می توانید از بسته های آموزشی مهندسی برنامه ریزی شهری مناسب برای کاربران مبتدی، متوسط، پیشرفته و متخصص ANSYS Fluent بهره مند شوید. همچنین تیم ما جامع ترین دوره آموزشی مهندسی برنامه ریزی شهری را برای تمامی کاربران ANSYS Fluent از مبتدی تا متخصص ارائه می کند.

همچنین شما می توانید شبیه‌سازی‌های CFD  برای هر طرح انتزاعی یا مفهومی که در ذهن دارید را به  ما بسپارید تا آنها را به واقعیت تبدیل کنید. بعلاوه شما می توانید از مشاوره تخصصی ما به صورت رایگان بهره مند شوید و سپس پروژه CFD صنعتی و دانشگاهی خود را برون سپاری کنید تا شبیه سازی و آموزش داده شود.

با برون سپاری پروژه خود به تیم انسیس فلوئنت به عنوان مشاور شبیه سازی CFD، نه تنها فایل های منابع پروژه مرتبط (هندسه، مش، پرونده و داده، …) را دریافت خواهید کرد، بلکه یک فیلم آموزشی گسترده نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت که نشان می دهد چگونه می توانید در نرم افزار ANSYS Fluent، هندسه، شبکه و تنظیمات مورد نیاز (پیش پردازش، پردازش و پس پردازش) را تعریف کنید. علاوه بر این، پشتیبانی پسا فنی برای روشن شدن مسائل و ابهامات موجود است. ​

با برون سپاری پروژه خود به تیم پردازشگران سیال و سازه مهر به عنوان یک شبیه‌ساز آزاد، شما نه تنها فایل‌های منبع پروژه مربوطه را دریافت خواهید کرد (‏هندسه، مش، داده ها، …)‏، بلکه یک ویدئوی آموزشی گسترده ارائه خواهید شد که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید هندسه، مش، و تنظیمات مورد نیاز (‏پیش‌پردازش، پردازش و پس پردازش)‏را در نرم‌افزار ANSYS Fluent خودتان ایجاد کرده و تعریف کنید. علاوه بر این، پشتیبانی پسافنی برای روشن‌شدن مسائل و ابهامات موجود است. ​

Portfolios

Back To Top
جستجو
Whatsapp تماس با واتس آپ