ارزیابی توربین آبی کاپلان، شبیه سازی با انسیس فلوئنت

۱,۰۸۰,۰۰۰ تومان تخفیف دانشجویی

  • این پروژه درمورد ارزیابی توربین آبی کاپلان از طریق شبیه سازی با نرم افزار انسیس فلوئنت (ANSYS Fluent) می باشد.
  • هندسه سه بعدی این پروژه با نرم افزار ANSYS Design Modeler ترسیم شده است.
  • مش بندی این پروژه را با نرم افزار ANSYS Meshing انجام داده ایم و تعداد سلول های محاسباتی 9861922 سلول می باشد.
  • از تکنیک Frame Motion برای تعریف حرکت چرخشی استفاده کرده ایم.


بر روی افزودن به سبد خرید کلید کرده و فایل های هندسه، مش و فیلم آموزشی جامع را دریافت کنید.

برای سفارش پروژه خود و یا بهره مندی از مشاوره رایگان، با کارشناسان ما از طریق ایمیل ([email protected])، پشتیبانی آنلاین و یا واتس اپ (09126238673) در ارتباط باشید.

برای کنترل کیفیت خدمات ما میتوانید از محصولات رایگان استفاده کنید.

اگر به ویدیو آموزشی هندسه و مش یک محصول نیاز دارید، میتوانید این گزینه را انتخاب کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی از طریق فیلم آموزشی دارید، این گزینه پشتیبانی فنی 1 ساعته در اختیار شما قرار می دهد.

توضیحات

شرح پروژه ارزیابی توربین آبی کاپلان

این پروژه درمورد ارزیابی توربین آبی کاپلان از طریق شبیه سازی با نرم افزار انسیس فلوئنت (ANSYS Fluent) می باشد.
توربین کاپلان یک توربین آبی پروانه ای است که دارای پره های قابل تنظیم می باشد. همچنین توربین کاپلان یک توربین واکنش جریان به داخل است، به این معنی که سیال عامل با حرکت در توربین فشار را تغییر می دهد و انرژی خود را کاهش می دهد. نیرو از سر هیدرواستاتیک و انرژی جنبشی آب جاری بازیابی می شود. طراحی ترکیبی از ویژگی های توربین های شعاعی و محوری است. در این پروژه به بررسی هیدرودینامیک توربین کاپلان می پردازیم
. برای حرکت چرخشی توربین، سرعت زاویه ای برابر با 16.5 دور در دقیقه تعیین کردیم. برای مرزهای خود، یک جریان جرمی ثابت 1000 کیلوگرم بر ثانیه را به عنوان ورودی، فشار گیج صفر را به عنوان خروجی تنظیم کردیم، و در نهایت، تمام دیوارهای جانبی را متقارن در نظر گرفتیم زیرا از دامنه مورد نظر دور هستند. در این مطالعه، ما همچنین عملکرد توربین کاپلان فعلی را با ارزیابی نیروی پسا بررسی کرده‌ایم.

هندسه مدل حاضر توسط نرم افزار ANSYS Design Modeler ترسیم شده است. هندسه شامل یک توربین کاپلان کوچک می باشد. سپس مدل توسط نرم افزار ANSYS Meshing مش بندی شده است. مش مدل بدون ساختار است و 9861922 سلول محاسباتی در دامنه وجود دارد.

روش های استفاده شده

در این شبیه سازی، گزینه MRF (Frame Motion) برای مدل سازی چرخش توربین فعال شده است. فرض بر این است که سیال اطراف پره های توربین به جای پره های توربین در حال چرخش است. بنابرین یک ناحیه استوانه جدا در نظر گرفته شده است. سرعت چرخش این سیال برابر با سرعت چرخش توربین است. برای این کار از ابزار MRF در بخش Cell Zone Conditions استفاده کرده ایم.

نتایج شبیه سازی ارزیابی توربین آبی کاپلان

همانطور که در کانتورها نشان داده شده است، لبه جلویی دیواره توربین مطابق با کمترین فشار کاملاً منطقی است زیرا سرعت بالاترین مقدار را در نوک پره توربین دارد. همچنین خطوط سرعت نشان می‌دهد که هرچه از محور توربین دورتر می‌شویم، سرعت چرخش و تأثیر اصطلاحات منبع ما افزایش می‌یابد. همانطور که در خطوط فشار نشان داده شده است، توزیع فشار در مجاورت دیواره های توربین دو بخش قابل توجه را تشکیل می دهد. بخش اول مربوط به منطقه پرفشار قبل از برهمکنش جریان با توربین کاپلان است. با این حال، منطقه کم فشار، ناحیه پشت هندسه کاپلان است. علاوه بر این، بردارهای جریان، کیفیت جریان حل شده در بخش پی را نشان می‌دهند، که چالش اصلی شبیه‌سازی آیرودینامیکی است. با درک بردارهای جریان، مکانیسم مکش را در قسمت‌های پایینی توربین مشاهده کرده‌ایم، در حالی که مکانیسم دمیدن را برای بخش بالایی نشان داده‌ایم. 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

Leave a customer review

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو
Whatsapp تماس با واتس آپ